KÓRHÁZMISSZIÓI HÍRADÁS - Tavasz lelki ébresztővel 2. rész
Úgy kell elképzelnünk, mint egy nagy szőlőfürtöt és annak szemeit. Ez így együtt a Lélek gyümölcse. Nincs egyik a másik nélkül. Ha mégis előfordul, felborul az egyensúly, és majom-szeretetről, túlféltésről, pillanatnyi öröm utáni hajszáról, és hasonló vadhajtásokról beszélhetünk.
„A Lélek gyümölcs pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség." /Galata levél 5. rész 22-23. vers/ Érdemes megfigyelnünk, hogy nem a Lélek gyümölcseiről, hanem a Lélek gyümölcséről ír az apostol. Úgy kell elképzelnünk, mint egy nagy szőlőfürtöt és annak szemeit. Ez így együtt a Lélek gyümölcse. Nincs egyik a másik nélkül. Ha mégis előfordul, felborul az egyensúly, és majom-szeretetről, túlféltésről, pillanatnyi öröm utáni hajszáról, és hasonló vadhajtásokról beszélhetünk.
A Lélek gyümölcsének első szeme a szeretet. Heteken keresztül volt erről szó a Szeretet Himnusza alapján, nem árt azonban újra és újra átgondolnunk jelentőségét. A szeretet több mint érzelem. Cselekedet. Isten úgy szeret minket, hogy Fiát adta értünk. Ez a szeretet mindenkit elér. Magába foglalja azokat, akiket könnyű szeretni, és azokat is, akiket nehéz. Kiterjed olyan emberekre is, akik megsértettek minket, vagy szomorúságot okoztak nekünk. Nincs bizonyítóbb erejű jele a keresztyén életnek, mint a szeretet. Ellentétpárokkal tudjuk leginkább kifejezni, hogy mit is jelent igazából. Ami tőlünk telik ki, az a viszonzó szeretet, az a másik, amelyik a Lélektől van, a kezdeményező szeretet. Az egyik a szeretek, hogy szeressenek, a másik, a jézusi: Ő előbb szeretett minket. Mielőtt bármit tehettem volna, hogy szeressen, Ő már szeretett. Amikor mindent elkövettem, hogy ne legyen oka szeretni, Ő ennek ellenére szeretett. A Lélek gyümölcse nem vár, hanem kezdeményez. Nem kapni akar, hanem feltétel nélkül adni. Nem érdem szerinti, hanem mindenkihez odaforduló. Nem kérkedő, hanem elrejtőzködő. Nemcsak hallható, hanem látható. Nem a rosszat felhánytorgató, hanem megbocsátó és elfelejteni tudó.
Legyen imádságunkká: „Ó Szeretet, áraszd ránk meleged, hadd kóstoljuk édességedet, tiszta szívvel mindenkit hadd szeressünk, egyességben és békében éljünk, könyörüljél!" /234. dicséret 3. verse/
A Lélek gyümölcsének első szeme a szeretet. Heteken keresztül volt erről szó a Szeretet Himnusza alapján, nem árt azonban újra és újra átgondolnunk jelentőségét. A szeretet több mint érzelem. Cselekedet. Isten úgy szeret minket, hogy Fiát adta értünk. Ez a szeretet mindenkit elér. Magába foglalja azokat, akiket könnyű szeretni, és azokat is, akiket nehéz. Kiterjed olyan emberekre is, akik megsértettek minket, vagy szomorúságot okoztak nekünk. Nincs bizonyítóbb erejű jele a keresztyén életnek, mint a szeretet. Ellentétpárokkal tudjuk leginkább kifejezni, hogy mit is jelent igazából. Ami tőlünk telik ki, az a viszonzó szeretet, az a másik, amelyik a Lélektől van, a kezdeményező szeretet. Az egyik a szeretek, hogy szeressenek, a másik, a jézusi: Ő előbb szeretett minket. Mielőtt bármit tehettem volna, hogy szeressen, Ő már szeretett. Amikor mindent elkövettem, hogy ne legyen oka szeretni, Ő ennek ellenére szeretett. A Lélek gyümölcse nem vár, hanem kezdeményez. Nem kapni akar, hanem feltétel nélkül adni. Nem érdem szerinti, hanem mindenkihez odaforduló. Nem kérkedő, hanem elrejtőzködő. Nemcsak hallható, hanem látható. Nem a rosszat felhánytorgató, hanem megbocsátó és elfelejteni tudó.
Legyen imádságunkká: „Ó Szeretet, áraszd ránk meleged, hadd kóstoljuk édességedet, tiszta szívvel mindenkit hadd szeressünk, egyességben és békében éljünk, könyörüljél!" /234. dicséret 3. verse/
Lejegyezte: Tóth Márta kórházlelkész